Ölçme
EMNİYET TEDBİRLERİNİ YERİNE GETİRİN
Bir aküyü kontrol ederken test etmeden önce daima aşağıdaki durumlara karşı kontrol edin:
Yerinden oynamış, gevşemiş veya kopmuş kutuplar
Çatlak-kırık kutu veya kapak
Çıkmış, kırılmış veya delikleri kapanmış buşonlar, tıkanmış gaz çıkış delikleri
Eğer akü hasarlı değil ise bir sonraki adım ile devam edin.
Şarj Seviyesinin Ölçülmesi:
Hassas bir voltametre ile açık-devre voltajını ölçün.
Not: Hiçbir zaman araçta veya dışarıda şarjdan yeni çıkmış bir akünün şarj durumu ölçülmez. Bu durumda yanıltıcı bir yüksek voltaja sahip yüzey şarjı vardır. Yüzey şarjını almak için aküyü 15×15 A ile veya araçta ise uzun ön farları 15sn. açık tutarak deşarj edin.
Yükleme Testi:
Yük altında akümülatör testi ve sonuçlarının değerlendirilmesi kullanılan cihazların sistemine bağlıdır. Yükleme testi ve sonuç değerlendirilmesi cihaz talimatına göre yapılır.
Aracın Elektrik Donanım Kontrolü:
Yeni bir akümülatörü takarken veya arızalı bir akümülatör geldiğinde aracın akü ile ilgili elektrik donanımına bakın. Araçta meydana gelebilecek en yaygın hata aşırı şarj veya eksik şarj etmedir. Alternatör çıkış voltajının normal bir akü ile ve tam gaz verirken Hibrit aküler için 13,8-14,4 volt arasında olup olmadığını ölçün, Ca-Ca aküler için 13.8-14.8V arası voltaj çıkışı uygundur. (12V’luk araçta)
Not: Elektronik devre ve kodlamaların akünün çıkarılışı ile hafıza kaybına uğradığı araçlarda, akümülatörü sökmeden önce ikinci bir akü veya özel cihazı devreye sokarak sistemin kesilmesini önleyin.
27 °C’ta 1.280 başlangıç elektroliti ile şarj seviyesi
% Şarj Yaklaşık | Açık Devre V. | Yaklaşık Yoğunluk |
100 | 12.6V | 1.280 |
75 | 12.4V | 1.240 |
50 | 12.2V | 1.200 |
25 | 12.0V | 1.160 |
Not: Akünün bağlantısının kesilmesi elektronik sistemlerde hafıza kaybına neden olacaktır; bu durumu engellemek için çakmak fişinden yedek güç bağlantısı yapılabilir.